Markurs Svendsen Interiør er et enkelmannsforetak opprettet og drevet av Markus Svendsen.

Foretaket er etablert i 2012, men er å regne som en videreføring av Interiør AS som ble stiftet i 1977.

Markus har flere tiårs erfaring med teknisk tegning, skreddersøm interiør og byggesøknader.

Noen eksempler på arbeid vi utfører kan være:

Opparbeidelse av tomter, utforming av utearealer, drenering, va-anlegg, skogsveier, oppgrusing, høvling av veier og plasser.

Teletining, frostsikring og oppvarming av bygg med Heat Work.

Fra vårt lager leverer vi: Singel-Knust fjell-matjord-rør og rørdeler-duk-isolasjon og ellers det som hører med.

Kontakt oss for uforpliktende tilbud!

Sjøvegan Maskin er et familiefirma som har drevet siden tidlig på 70-tallet og ble startet av Alf Sørensen, men drives i dag av Cato Sørensen, Toralf Sørensen og Ronald Martinsen.

Driver i hovedsak med bygg og anlegg i området Salangen, Lavangen, Bardu og Ibestad samt snørydding og andre relaterte oppdrag om vinteren, les mer på vår tjenesteside.

Firmaet har kontorer oppe ved snekkerifabrikken på Sjøvegan, her finnes også maskinparken samt et stort verksted og delelager.

Aktiv-IT er en totalleverandør av nettverkstjenester for næringslivet. Vi tilbyr også flere nyttige IT-tjenester for privatmarkedet.

Vi har kontor i Salangen. Veldig sentralt også for kunder i Lavangen, Gratangen, Bardu, Målselv, Dyrøy og Ibestad. Velkommen som kunde hos oss!.

Vi tør garantere faste IT-kostnader om du følger våre standarder og benytter våre tjenester

Indlandet Automobilverksted As ble etablert i 1927 og markedsføres som Ford- og Suzuki - senteret.

Bedriften har bilsalg, verksted og delelager på Finnsnes og Sjøvegan.
Karosseri og lakkering kun på Sjøvegan

Org.985.854.513 mva

Åpningstider: 07.30 - 15.30

Løkse Maskin AS ble startet i 1999 av Stig og John-Arne Løkse. Løkse Maskin er en videreføring av Løkse AS (solgt til Perpetuum i 1999) og er et tradisjonelt maskinfirma med ca. 20 ansatte.

Firmaet drives av John-Arne, Stig og Bjørn Løkse, hvor Bjørn Løkse i dag er daglig leder. Vi er en energisk gjeng som tar på oss oppdrag i hele Troms og nordre Nordland. Vi har rammeavtaler med Frost Kraftentreprenør AS, Troms Kraft Nett AS, Oneco AS, Bardu kommune og Nettpartner Drift AS.

I tillegg har vi store og små kontrakter med forskjellige kunder. Noen av de største de siste årene har vært; Nordix Data AS, Salaks AS, Salangfisk AS, Sitecom AS, Trollfjord AS, Eltel Networks AS, Garsnes utvikling AS og Nettmontasje AS.

DRECKER OPTIKK så dagens lys 17.februar 1992, da Peter Drecker og hans sønn Per – Arne Drecker (fjerde og femte generasjon optikere i familien) åpnet døren til den første forretningen på Bardufoss i Målselv kommune.

I dag teller Drecker – familien 36 medarbeidere, derav 16 optikere. Som privateid kjede er den dermed størst i Nord-Norge.

Du finner oss i dag i Hammerfest, Alta, Storslett, Skjervøy, Tromsdalen, Tromsø sentrum, Finnsnes, Bardufoss, Setermoen, Sjøvegan, Harstad og Svolvær.

Sjøvegans avdeling finner du på Strandsenteret. Her jobber optiker Thomas, en trivelig kar fra Tyskland. Han utfører grundige synsundersøkelser og tilpasser kontaktlinser. I butikken finner du også Line, noe av det artigste hun vet er å hjelpe deg med å finne akkurat den innfatningen du skal ha. I tillegg kan du møte ekstrahjelpen Kamilla på de fleste lørdagene. Besøk oss i lyse og trivelige lokaler, se vårt varierte utvalg av innfatninger og lurer du på noe er det bare å spørre. Vi anbefaler det beste som er på markedet, men tilbyr også lavprisløsninger.

Åpningstider: man - fredag 09-16:00, Lørdag 10-14

Plan-Evo holder til i Huset Mot Havet på Sjøvegan. Her har vi møterom, kontorer og administrasjon. Plan-Evo har per dags dato 9 ansatte, noe som tilsvarer over 8,7 årsverk. Vi leier i tillegg ut kontor, og samarbeider med interiørarkitekt Kari Sofie Rognsaa innen diverse prosjekter, f.eks. med renovering og utbyggingen av SABE.

Plan-Evo tilbyr et totalkonsept der vi kan gjøre alt fra idé til ferdig produkt. Bedriften er utstyrt med det nyeste EDB-utstyret og er dermed konkurransedyktige i forhold til andre firmaer.

Rådgivende Ingeniører Plan-Evo A.S tilbyr næringslivet, kommuner m.v. faglig bistand innenfor planlegging (Ingeniør-/Arkitektoppgaver), finansiering, organisasjon og utredninger.
Våre oppdrag spenner over et vidt felt som strekker seg fra idéskapning, finansiering, prosjektutvikling til de rene fysiske planer.

Millionfisken AS eies av Salangen Næringsforening og Salangen kommune.

Millionfisken er et felles dugnadsløft fra Salangen kommunes befolkning, næringsliv og lag/foreninger. SIF Fotball stiller med utallige frivillige og står som organisator for frivillige.

Millionfisken ble første gang arrangert i 2007 med i underkant av 800 deltakere i fiskekonkurransen. Vi har en grense på 2500 fiskebevis. I 2014 hadde vi over 2300 deltakere. Så her gjelder det å være tidlig ute for å skaffe seg fiskebevis og festivalpass. Begge deler kjøpes online på millionfisken.no, kveldspass for fredag og lørdag selges i sekretariatet og ved inngang.

Det blir lagt til rette for bobiler, campingvogner og teltcamp. I tillegg legges det ut stor flytebrygge i sentrum for å kunne ta imot de mange båtene som kommer fra by og bygd. Det etableres også familiecamp i et rolig område for de som ønsker det.

Firmaet mitt driver med maling og beleggarbeid.

Jeg starta opp som selvstendig næringsdrivende i 1968, og har hatt sentral godkjenning siden 1998.

Firmaet består for tiden av 3 fagarbeidere.

Vårt geografiske nedslagsfelt er kommunene: Salangen, Lavangen, Gratangen, Bardu, Målselv, Ibestad og Dyrøy.