Firmaet mitt driver med maling og beleggarbeid.

Jeg starta opp som selvstendig næringsdrivende i 1968, og har hatt sentral godkjenning siden 1998.

Firmaet består for tiden av 3 fagarbeidere.

Vårt geografiske nedslagsfelt er kommunene: Salangen, Lavangen, Gratangen, Bardu, Målselv, Ibestad og Dyrøy.

Perpetuum leverer profesjonelle avfallstjenester til private og offentlige virksomheter, og har også gode løsninger når du trenger en avfallscontainer hjemme. Vi har gode løsninger for oppsamling, innsamling og gjenvinning av alle typer avfall.

Tjenester i Salangen:

• Innsamling og håndtering av farlig avfall.
  • Mottak og håndtering av elektronisk og elektrisk avfall (EE-avfall).
  • Innsamling av spillolje/drivstoff.
  • Tankrengjøring og tilstandskontroll.
  • Rengjøring av industrianlegg/-arealer.
  • Tømming av private og kommunale slamavskillere
  • Høytrykksspyling/suging
  • Avfallshåndtering for næringsliv og privathusholdninger.

Millionfisken AS eies av Salangen Næringsforening og Salangen kommune.

Millionfisken er et felles dugnadsløft fra Salangen kommunes befolkning, næringsliv og lag/foreninger. SIF Fotball stiller med utallige frivillige og står som organisator for frivillige.

Millionfisken ble første gang arrangert i 2007 med i underkant av 800 deltakere i fiskekonkurransen. Vi har en grense på 2500 fiskebevis. I 2014 hadde vi over 2300 deltakere. Så her gjelder det å være tidlig ute for å skaffe seg fiskebevis og festivalpass. Begge deler kjøpes online på millionfisken.no, kveldspass for fredag og lørdag selges i sekretariatet og ved inngang.

Det blir lagt til rette for bobiler, campingvogner og teltcamp. I tillegg legges det ut stor flytebrygge i sentrum for å kunne ta imot de mange båtene som kommer fra by og bygd. Det etableres også familiecamp i et rolig område for de som ønsker det.

Kategori: Media

Nettavisen Salangen-Nyheter AS er en solid mediebedrift med tilholdssted i Salangen. Eieren av selskapet er Jon Henrik Larsen.  I dag har Salangen-Nyheter AS har flere ansatte som jobber innefor journalistikk, web-tv og prosjekter.

Avisen leses av utflyttede salangsværinger og lavangsværinger på ulike kanter av verden.

Nettavisen holder i dag til i eget bygg på Sjøvegan. Her er det tv-studioer, arbeidsplasser for journalister, møterom, fellesområder o.l.

Salangen-Nyheter kan kontaktes på

telefonnummeret 957 900 86

Indlandet Automobilverksted As ble etablert i 1927 og markedsføres som Ford- og Suzuki - senteret.

Bedriften har bilsalg, verksted og delelager på Finnsnes og Sjøvegan.
Karosseri og lakkering kun på Sjøvegan

Org.985.854.513 mva

Åpningstider: 07.30 - 15.30

Mobil: 412 78 174

Z Interiør AS er en interiørbutikk i Salangen Kommune. I vår butikk finner du interiørartikler, møbler og belysning fra blant annet Bloomingville, Rowico, Lampgustaf, Tvilum og Belid. I tillegg produserer vi spesialdesignede glassfat og glassbilder – den perfekte gave, enten til deg selv eller andre!

Baa Eiendom er et aksjeselskap som er heleid av lokale investorer fra Salangen.

Baa Eiendom har eierinteresser i eiendommer i Salangen, og fokuserer på utleie og drift av disse eiendommene.

Åpningstider postkontor
Man - Lør: 0930-2200
Søn: 1400-2200

Åpningstider boksanlegg

Man - Lør: 0930-2200
Søn: 1400-2200

En arena for sivil og militær samhandling, fritidsarrangement, aktiviteter samt nærings- og regional utvikling.

Arena Elvenes er en nedlagt øvingsleir. Eiendommen ligger ca 12 km nord for Sjøvegan sentrum i Salangen kommune, og grenser til Salangsvassdraget.

Vi ønsker deg velkommen til å være med på utviklingen av dette fantastiske området.

Aktiv-IT er en totalleverandør av nettverkstjenester for næringslivet. Vi tilbyr også flere nyttige IT-tjenester for privatmarkedet.

Vi har kontor i Salangen. Veldig sentralt også for kunder i Lavangen, Gratangen, Bardu, Målselv, Dyrøy og Ibestad. Velkommen som kunde hos oss!.

Vi tør garantere faste IT-kostnader om du følger våre standarder og benytter våre tjenester

En smakebit av kystkultur i Salangen

Midt i sentrum av Sjøvegan ligger den staselige Lundbrygga. Brygga ble oppført i mellomkrigstida på tuftene av en eldre brygge. Brygga var mer enn en vanlig bygning. Den var også et viktig treffpunkt for lokalbefolkningen. Nå pusser vi opp (Les mer her), og vi gleder oss til å ønsker dere velkommen i medio juli, og frister gjerne med en kopp nytrukket kaffe i maritime omgivelser.

Adresse: Sjøvegan, Salangen

Sommersesong:
medio juli - medio august
tirsdag - søndag: kl 10 -18.

Vi er en bedrift på 5 ansatte som har drevet med salg og service i 28 år. Vi ble etablert i 1984.  Vi driver per dags dato med salg og service av Ski-Doo, Can-Am, snøfresere og Husqvarna.

Man - Fre: 9:00 - 16:30
Lør: 10:00 - 14:00